Tájékoztatás SZÉP-kártya-juttatásról 2021
A Széchenyi István Egyetem az elhúzódó koronavírus-járvány időszakában is megtartotta pénzügyi stabilitását és likviditását. Egyetemünk vezetésének – a fenntartó Kuratórium egyetértő támogatásával - továbbra is kiemelten fontos a béren kívüli juttatás rendszerének megtartása, ezért a szakszervezettel történt előzetes egyeztetés figyelembevételével a SZÉP-kártya juttatás júniusi folyósításáról döntött. Bízunk benne, hogy ez a juttatás a széles körű felhasználási lehetőség révén segítséget jelent minden munkatársunknak.
A juttatás mértéke: teljes munkaidős, egész évben jogviszonyban álló munkatársak évi 100.000 Ft értékben, részmunkaidősek és évközi belépők az alábbi általános feltételek figyelembevételével arányosan jogosultak a juttatásra, a folyósítás időpontjában fennálló jogviszonyuk alapján.
A béren kívüli juttatások – így a SZÉP-kártya juttatás – általános szabályai:
- Béren kívüli juttatásra a munkaviszonyban álló munkavállalók jogosultak.
- A naptári évben évközi belépők és kilépők a tárgyévben az egyetemen munkaviszonyban eltöltött idő arányában válnak jogosulttá.
- A részmunkaidőben foglalkoztatottak esetében a juttatások a munkaidővel arányosan járnak.
- A tartósan távol lévő munkavállalók közül a betegség, szülési szabadság, gyermekgondozás miatt távol lévők, valamint a felmentési idejüket töltő munkatársak az aktív munkavállalókkal azonos feltételekkel jogosultak a béren kívüli juttatásokra. Kérjük a vezetőket, értesítsék a tartós távollévő kollégákat is a lehetőségről, illetve a nyilatkozat leadásának határidejéről.
Az egyéb célból fizetés nélküli szabadságon lévők nem részesülnek a fenti juttatásokban.
Munkavállalói teendők a juttatás érdekében:
a) Szerződéskötés a szolgáltatóval: (Csak arra vonatkozik, aki még nem rendelkezik ilyen szerződéssel. A korábban megkötött szerződések érvényben vannak, új szerződést nem kell kötni!)
Három szolgáltató közül lehet választani:
- OTP Bank: https://szepkartya.otpportalok.hu/fooldal/
- MKB Bank: https://www.mkbszepkartya.hu
- K&H Bank: https://www.kh.hu/web/szep-kartya
b) A szerződés alapján létrehozott számlaszámot minden munkavállalónak meg kell adni a munkáltatónak (akkor is, ha ezt a korábbi évben megadta), amelyre utalni tudjuk a juttatást. Az utalások személyenként, számlánként történnek meg.
c) Nyilatkozat beküldése a Humánerőforrás Igazgatóság HR Kontrolling Osztályhoz (nyomtatvány mellékelve):
-
- Beküldési határidő: legkésőbb június 18. péntekig!
- Beküldés módja:
- Papír alapon, eredeti aláírással ellátva
- Akadályoztatás esetén átmenetileg elfogadjuk elektronikusan is a szepkartya@sze.hu címre beküldve. Az elektronikus küldés után eredeti példányt is szükséges beküldeni, tekintettel arra, hogy ez az aktuális adóévre vonatkozó adójogi nyilatkozat.
d) SZÉP-kártyák érvényességének ellenőrzése:
A korábban kibocsátott SZÉP-kártyák érvényességét felhasználás előtt ellenőrizzék, a lejárt kártyákat térítésmentesen cseréli a szolgáltató. Ennek érdekében közvetlenül a szolgáltatóval kell felvenni a kapcsolatot.
A SZÉP-kártya feltöltés feltétele a hiánytalanul kitöltött nyomtatványok határidőben történő megküldése. Az utalás június végéig megtörténik.
G y ő r, 2021. június 9.
Váginé Varga Zsuzsa
igazgató
Humánerőforrás Igazgatóság