2/2020. számú Irányító Testületi körlevél a járványügyi helyzet kezeléséről
1. Bevezetés
A Széchenyi István Egyetem Irányító Testülete az Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Felsőoktatásért, Innovációért és Szakképzésért Felelős Államtitkársága által kiadott, 2020. szeptember 1-től hatályos Ágazati ajánlás a felsőoktatási képzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez című ajánlása (továbbiakban: ágazati ajánlás) alapján a 2020. augusztus 26-án hatályba lépett 1/2020 számú Irányító Testületi körlevelet az alábbiakban kiegészíti.
2. Munkáltatói értesítés, munkavállalókra vonatkozó előírások
Amennyiben bármilyen, a Covid19 járványra jellemző megbetegedés tünetét észleli magán vagy kontaktján, ehhez kapcsolódóan orvosi kezelésre szorul, valamint, ha a saját vagy kontaktja Covid19 teszteredménye pozitív, kérjük, maradjon otthon! Kontaktnak számít egy személy, akivel a tünetek megjelenése előtti 2 napban zárt térben legalább 15 percig tartózkodott 2 méteren belül vagy közvetlen kapcsolatba került vele.
A járvány jellemző tünetei elérhetőek a koronavirus.gov.hu oldalon.
Az Egyetem munkavállalói a Covid19 által okozott megbetegedésüket, akadályoztatásukat (önkéntes vagy hatósági karantén, illetve megfigyelés) kötelesek bejelenteni az alábbiak szerint:
- Közvetlen felettes értesítése.
- A munkavállaló egészségi állapotának figyelembevételével, a munkavállalóval történt egyeztetés alapján a közvetlen felettes vezető jogosult dönteni a home office munkavégzés lehetőségéről.
- Az erre vonatkozó döntésről a vezető köteles a munkaugy@sze.hu címre értesítést küldeni, a dolgozó nevének megadása mellett a home office időszakát megjelölve.
- Humánerőforrás Igazgatóság értesítése a munkaugy@sze.hu email címen a mellékelt nyomtatvány beküldésével.
Az adatkezelés kizárólag az adatvédelmi szabályok betartásával és abból a célból történik, hogy az egyetemi közösség egészségének megóvása érdekében a szükséges intézkedéseket kellő időben meghozhassuk.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a mindennapi munkavégzés során a személyes ügyintézés helyett minden lehetséges esetben az e-mailes, telefonos ügyintézést részesítsék előnyben, a munkahelyi megbeszéléseket elsősorban online videokonferenciákkal bonyolítsák.
Külföldi hivatalos utazások nem engedélyezettek, javasoljuk az online konferencia részvételeket.
Külföldi vendégek fogadása előzetes írásos egyeztetés, engedély alapján lehetséges a munkaugy@sze.hu címre írt kérelemmel.
3. Tantárgyak online oktatásra való áttérésének regisztrációja
Az 1/2020 számú Irányító Testületi körlevélben rögzített feltételek teljesülnek, és a kurzus oktatója online oktatásra kíván váltani, akkor a tanszéki, szakfelelősi és dékáni jóváhagyás után, az illetékes kari ügyintéző rögzíti a kurzus felől (Tárgyak kezelése/Kurzusok) az ONLINE OKTATÁS menüpontban az online oktatásra való áttérést (lenyíló listából kiválasztva a lehetőséget). Továbbá az illetékes oktató az adott kurzuson lévő összes hallgató számára köteles NEPTUN-on értesítőt küldeni az online oktatás átállás tényéről, és a tananyag elérhetőségének módjáról.
Kérjük, hogy az 1/2020. számú Irányító Testületi körlevélben foglaltak betartására fokozottan ügyeljen a Moodle-oldalak tartalma kapcsán. A részletes oktatási anyag feltöltése azoknál a tárgyaknál is fontos, melyek jelenlétei módban kerülnek megtartásra, mivel sok hallgatónk rajta kívül álló okból nem tud bejárni a tanórákra.
4. Önkéntes hallgatói adatszolgáltatás
Az Egyetem hallgatói számára van lehetőség a Covid19 vírussal kapcsolatos megbetegedésüket, akadályoztatásukat bejelenteni az Egyetem felé. A hallgatók adatszolgáltatása önkéntes és a következő linken tehető meg az oldalra történő bejelentkezés után:
https://uni.sze.hu/egeszsegugyi-bejelentes
Kérjük, hogy adatszolgáltatásukkal segítsék az Egyetem működését, hogy az adatokra támaszkodva mielőbb meghozhassa az szükséges intézkedéseket a vírus további terjedésének megakadályozására.
5. Rendezvény
Az Irányító Testület döntése alapján az Egyetem jelen járványügyi helyzetben saját hatáskörben nem szervez személyes jelenlétet igénylő rendezvényt (ideértve a diplomaátadó ünnepségeket, valamint az Akadémiai Napot is).
Az Egyetem területén, de külső partner / vállalat által szervezett rendezvények munkanapokon 17:00 óra után illetve hétvégén szombat 12:00 órától tarthatóak a mindenkor érvényes járványügyi szabályok betartásával úgy, hogy rendezvények résztvevői a nappali és levelezős képzésben részt vevő hallgatókkal ne érintkezzenek.
6. Üzemeltetés
Az Egyetem polgárai számára továbbra is elérhető az uni.sze.hu oldalon található Hibabejelentő űrlap (https://help.sze.hu), amely segítségével az Egyetem működésével kapcsolatos technikai hibákat, mint például szellőztetéssel, takarítással, fertőtlenítéssel kapcsolatos észrevételeket meg lehet adni.
A körlevél az Irányító Testület jóváhagyását követő napon, 2020. szeptember 15-én lép hatályba.
Győr, 2020. szeptember 14.
Dr. Földesi Péter rektor |
Dr. Filep Bálint elnök |
Dr. Kovács Zsolt kancellár |