+17
°
C
Max.:+18
Min.:+6
Ked
Sze
Csü

2/2020. számú Irányító Testületi körlevél a járványügyi helyzet kezeléséről

 

1.       Bevezetés

A Széchenyi István Egyetem Irányító Testülete az Az Innovációs és Technológiai Minisztérium Felsőoktatásért, Innovációért és Szakképzésért Felelős Államtitkársága által kiadott, 2020. szeptember 1-től hatályos Ágazati ajánlás a felsőoktatási képzés egészségügyi válsághelyzet során történő megszervezéséhez című ajánlása (továbbiakban: ágazati ajánlás) alapján a 2020. augusztus 26-án hatályba lépett 1/2020 számú Irányító Testületi körlevelet az alábbiakban kiegészíti.

2.       Munkáltatói értesítés, munkavállalókra vonatkozó előírások

Amennyiben bármilyen, a Covid19 járványra jellemző megbetegedés tünetét észleli magán vagy kontaktján, ehhez kapcsolódóan orvosi kezelésre szorul, valamint, ha a saját vagy kontaktja Covid19 teszteredménye pozitív, kérjük, maradjon otthon! Kontaktnak számít egy személy, akivel a tünetek megjelenése előtti 2 napban zárt térben legalább 15 percig tartózkodott 2 méteren belül vagy közvetlen kapcsolatba került vele.

A járvány jellemző tünetei elérhetőek a koronavirus.gov.hu oldalon.

Az Egyetem munkavállalói a Covid19 által okozott megbetegedésüket, akadályoztatásukat (önkéntes vagy hatósági karantén, illetve megfigyelés) kötelesek bejelenteni az alábbiak szerint:

  • Közvetlen felettes értesítése.
      • A munkavállaló egészségi állapotának figyelembevételével, a munkavállalóval történt egyeztetés alapján a közvetlen felettes vezető jogosult dönteni a home office munkavégzés lehetőségéről.
      • Az erre vonatkozó döntésről a vezető köteles a munkaugy@sze.hu címre értesítést küldeni, a dolgozó nevének megadása mellett a home office időszakát megjelölve.
  • Humánerőforrás Igazgatóság értesítése a munkaugy@sze.hu email címen a mellékelt nyomtatvány beküldésével.

Az adatkezelés kizárólag az adatvédelmi szabályok betartásával és abból a célból történik, hogy az egyetemi közösség egészségének megóvása érdekében a szükséges intézkedéseket kellő időben meghozhassuk.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a mindennapi munkavégzés során a személyes ügyintézés helyett minden lehetséges esetben az e-mailes, telefonos ügyintézést részesítsék előnyben, a munkahelyi megbeszéléseket elsősorban online videokonferenciákkal bonyolítsák.

Külföldi hivatalos utazások nem engedélyezettek, javasoljuk az online konferencia részvételeket.

Külföldi vendégek fogadása előzetes írásos egyeztetés, engedély alapján lehetséges a munkaugy@sze.hu címre írt kérelemmel.

3.       Tantárgyak online oktatásra való áttérésének regisztrációja

Az 1/2020 számú Irányító Testületi körlevélben rögzített feltételek teljesülnek, és a kurzus oktatója online oktatásra kíván váltani, akkor a tanszéki, szakfelelősi és dékáni jóváhagyás után, az illetékes kari ügyintéző rögzíti a kurzus felől (Tárgyak kezelése/Kurzusok) az ONLINE OKTATÁS menüpontban az online oktatásra való áttérést (lenyíló listából kiválasztva a lehetőséget). Továbbá az illetékes oktató az adott kurzuson lévő összes hallgató számára köteles NEPTUN-on értesítőt küldeni az online oktatás átállás tényéről, és a tananyag elérhetőségének módjáról.

Kérjük, hogy az 1/2020. számú Irányító Testületi körlevélben foglaltak betartására fokozottan ügyeljen a Moodle-oldalak tartalma kapcsán. A részletes oktatási anyag feltöltése azoknál a tárgyaknál is fontos, melyek jelenlétei módban kerülnek megtartásra, mivel sok hallgatónk rajta kívül álló okból nem tud bejárni a tanórákra.

4.       Önkéntes hallgatói adatszolgáltatás

Az Egyetem hallgatói számára van lehetőség a Covid19 vírussal kapcsolatos megbetegedésüket, akadályoztatásukat bejelenteni az Egyetem felé. A hallgatók adatszolgáltatása önkéntes és a következő linken tehető meg az oldalra történő bejelentkezés után:

https://uni.sze.hu/egeszsegugyi-bejelentes

Kérjük, hogy adatszolgáltatásukkal segítsék az Egyetem működését, hogy az adatokra támaszkodva mielőbb meghozhassa az szükséges intézkedéseket a vírus további terjedésének megakadályozására.

5.       Rendezvény

Az Irányító Testület döntése alapján az Egyetem jelen járványügyi helyzetben saját hatáskörben nem szervez személyes jelenlétet igénylő rendezvényt (ideértve a diplomaátadó ünnepségeket, valamint az Akadémiai Napot is).

Az Egyetem területén, de külső partner / vállalat által szervezett rendezvények munkanapokon 17:00 óra után illetve hétvégén szombat 12:00 órától tarthatóak a mindenkor érvényes járványügyi szabályok betartásával úgy, hogy rendezvények résztvevői a nappali és levelezős képzésben részt vevő hallgatókkal ne érintkezzenek.

6.       Üzemeltetés

Az Egyetem polgárai számára továbbra is elérhető az uni.sze.hu oldalon található Hibabejelentő űrlap (https://help.sze.hu), amely segítségével az Egyetem működésével kapcsolatos technikai hibákat, mint például szellőztetéssel, takarítással, fertőtlenítéssel kapcsolatos észrevételeket meg lehet adni.

 

A körlevél az Irányító Testület jóváhagyását követő napon, 2020. szeptember 15-én lép hatályba.

Győr, 2020. szeptember 14.

 Dr. Földesi Péter

rektor

 Dr. Filep Bálint

elnök

 Dr. Kovács Zsolt

kancellár

 
Mellékletek: