+17
°
C
Max.:+18
Min.:+6
Ked
Sze
Csü

14/2021. számú Irányító Testületi körlevél

a Széchenyi István Egyetemen a veszélyhelyzettel összefüggő szabályokról, valamint a 2021/22-es tanév őszi félév tanulmányi rendjéről

 

A Széchenyi István Egyetem (a továbbiakban: SZE) Irányító Testülete (a továbbiakban: IT) a SZE Szervezeti és Működési szabályzatának 33. § (1) pontja alapján jelen körlevelet adja ki, különös figyelemmel

  • a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről szóló 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet
  • a koronavírus-világjárvány elleni védekezésről szóló 2021. évi I. törvény
  • a veszélyhelyzettel összefüggő átmeneti szabályokról szóló 2021. évi XCIX. törvény

rendelkezéseire.

Jelen körlevél hatálya kiterjed a SZE-vel munkaviszonyban, megbízási, illetve hallgatói jogviszonyban álló minden egyetemi polgárra.

 

Általános rendelkezések:

  1. A SZE területére az léphet be, aki:
  • testhőmérséklete alacsonyabb 37,5 Celsius foknál,
  • nem mutatja a koronavírus tipikus tüneteinek egyikét sem (koronavirus.gov.hu),
  • betartotta az állami szintű intézkedéseket a koronavírussal kapcsolatban (pl. karanténkötelezettség).

 

  1. Távolságtartás és maszkviselési szabályok:
  • Bármilyen szájat és orrot eltakaró maszkot bárki jogosult használni, a maszk használat senki számára se tiltható meg, használata nem kötelező, de ajánlott a SZE épületeiben,
  • A 1,5 méteres távolságtartás fokozottan ajánlott.

 

  1. Fertőtlenítési szabályok:
  • A bejáratoknál és a folyosókon elhelyezett fertőtlenítő egységek használata ajánlott,
  • A gyakorta használt, kézzel érintett eszközöket óránként fertőtleníteni kell munkaidőben (bejárati ajtók, kilincsek, liftek kezelő felülete stb.),
  • Fokozattan figyelni szükséges a helyiség szellőztetésére.

 

Tanulmányi és Vizsgaszabályzat (TVSZ) egyes szakaszainak kiegészítése:

 

  1. A 2021/22-es őszi félév jelenléti oktatás keretében zajlik:
  • Nappali tagozaton tanórát csak akkor szabad online módon megtartani, ha az oktató karanténba kerül és onnan vállalja az oktatást, valamint a tárgy jellege lehetővé teszi ezt, illetve abban az esetben, ha az előző tanév végén (2021.06.25-ig) lejelentett rend alapján erre a tárgy oktatója dékáni jóváhagyást kapott (az 1. számú mellékletben szereplő tantárgyak esetében). Levelező tagozaton az előző tanév végén (2021.06.25-ig) lejelentett rend szerint kell a konzultációkat jelenléti vagy online módon megtartani.

 

  • A kizárólag személyes jelenléttel megoldható tevékenységeket (pl. labor) a tanszékvezetők lehetőleg a félév elejére szervezzék, tekintettel a vírushelyzet kiszámíthatatlanságára.

 

  1. A Moodle-lapok tartalmára vonatkozó előírások az alábbiak:

Minimálisan elvárt tartalom:

  • Első kontakt óra megkezdéséig:
    • tantárgyi tematika
    • kötelező irodalom pontos definiálása
    • a jegy megszerzésének módja (a félév megkezdésekor érvényes körülmények közt)
    • az online konzultációk ideje és csatornája
    • a személyes konzultációk ideje és helyszíne (ha a járvány-helyzet engedi)
    • fórum
  • Félév során:
    • Előadás: hétről hétre a tanult tananyag kijelölése a kötelező irodalomban oldal pontossággal; a használt prezentációk letölthető formában.
    • Gyakorlat (számolási vagy probléma-megoldási): hétről hétre a gyakorlatok tematikája, néhány kapcsolódó minta feladat, probléma.
    • Projektmunka jellegű tárgyak: csoportbeosztások, az egyes feladatok kitűzése és a kapcsolódó háttéranyagok elérhetősége, beadási határidők. Mindez a feladatokhoz alkalmazkodó ütemezésben úgy, hogy a hallgató ránézve a Moodle-oldalra tisztában lehessen, mit kell tennie az eredményes teljesítésért.
    • Labor: időbeosztás, labormérések háttér-anyagai, leadási határidők.
  • Félévközi számonkérések előtt legalább 3 munkanappal:
    • időpont és helyszín pontos meghatározása
    • csoportbeosztás (ha van)
    • minta feladatok, melyek azonos nehézségűek és tematikájúak, mint ami a számonkérésben várható
  • Vizsgaidőszak kezdete előtt 1 héttel:
    • a vizsga pontos menetének leírása
    • minta feladatok, melyek azonos nehézségűek és tematikájúak, mint ami a vizsgán várható

Ajánlott tartalmak a Moodle-oldalakon:

Ajánlott a következőkre is használni a Moodle-oldalakat)

  • Számonkérések eredményének közlése.
  • A kiadott minta feladatok megoldásának közlése.
  • Videó-anyagokra mutató linkek közlése.
  • PDF-ben feltöltött tartalmak kiértékelése.
  • Online önellenőrző tesztek.
  • Hallgatók csoportmunkájának szervezése.
  • Hallgatók általi anonim feladat-kiértékelés.

 

A Moodle-oldalak megfelelő feltöltését az érintett tanszékvezető kötelessége ellenőrizni és felügyelni.

 

  1. Az új, felvett nemzetközi hallgatók számára, a beutazási korlátozások miatt időben eltérő érkezésekre való tekintettel, a Tanulmányi Osztály 2021/22 tanévben is lehetővé teszi az online beiratkozást. A 2021/22-es tanév őszi félévben érkező külföldi hallgatókkal kapcsolatos szabályokat jelen körlevél 3. számú melléklete tartalmazza.

 

  1. Előtanulmányi követelmény alóli felmentés: Azon tantárgyak esetében, ahol a tantárgyak távoktatási formában történő oktatása nem lehetséges (jellemzően tanítási-, és egyéb szakmai gyakorlat), és a 2020/21-es tanév tavaszi félévében a teljesítésük emiatt ellehetetlenült (továbbiakban nem teljesíthető tárgyak) az illetékes dékán a 2021/22/1 félév tekintetében az előtanulmányi követelményének átmeneti felfüggesztésével kapcsolatban javaslatot tehet 2021. augusztus 30-ig, amelyet a szenátus fogad el. A javaslat arra vonatkozhat, hogy a 2021/22-es tanév őszi félévében a hallgatók a jelen félévben nem teljesíthető tárgyakat valamint az azokra épülő tárgyakat kivételesen párhuzamosan is felvehessék. Ezen könnyítés csak a 2021/22-es tanév őszi félévében vehető igénybe. ( TVSZ. 7.§ és 39.§(7)) A szenátusi döntés követően - az elfogadott hallgatói lista alapján – az érintett tantárgyak felvételéről az Oktatásszervezési Osztály hivatalból gondoskodik.

 

  1. Testnevelési követelmények: A 2021/22/1 félévre felvett testnevelés tantárgyakat a vizsgaidőszak végéig lehet teljesíteni a Testnevelési és Sportközpont által meghatározott követelmények alapján.

 

  1. Záróvizsga: az Egyetemen a jelenleg érvényben lévő járványügyi előírások betartása mellett megszervezésre kerülnek. A veszélyhelyzetre való tekintettel az illetékes dékán engedélyezheti, hogy az elnökön és a jegyzőn kívül a többi tag online kapcsolatban vegyen részt a záróvizsgán. Online kapcsolat esetén a szervező Tanszék gondoskodik a jegyzőkönyvek aláíratásáról. A bizottság összeállítására vonatkozó TVSZ 81.§-ban foglalt szabályok továbbra is érvényben vannak.

 

Kollégiumi elhelyezésre vonatkozó szabályok:

  • A kollégiumban határozatlan időre szünetel a vendégfogadás,
  • A lifteket lehetőség szerint legfeljebb három ember használhatja,
  • A szobába való belépéskor a szabályoknak megfelelő, melegvizes kézmosás vagy a kéz fertőtlenítése ajánlott.

 

Rendezvényekkel kapcsolatos szabályok:

  1. Zenés, táncos rendezvények
  • A zenés, táncos rendezvény helyszínén kizárólag koronavírus ellen védett személy tartózkodhat. A koronavírus ellen védett személy az, aki érvényes védettségi igazolvánnyal (kártya vagy applikáció) rendelkezik.

 

  1. Egyéb rendezvények:
  • Ha az egyéb rendezvényt a szabadtéren tartják, és azon
    a) ötszáz főnél kevesebben vannak jelen, azon a koronavírus ellen nem védett személy is részt vehet,
    b) ötszáz fő vagy ennél több személy van jelen, azon kizárólag a koronavírus ellen védett személy vehet részt.

 

  • Ha az egyéb rendezvényt zárt térben tartják, az egyéb rendezvényen kizárólag a koronavírus ellen védett személy vehet részt.

 

  1. Külsős rendezvények: Az Egyetem területén külső partnerek által szervezett rendezvények megtartása engedélyezett, de nem az Egyetem által szervezett rendezvények tekintetében a szervezők felelőssége a hatályos járványügyi szabályok betartása és betartatása.

 

Munkavállalókkal kapcsolatos szabályok:

  1. A home office munkavégzés továbbra is a vonatkozó jogszabályok betartásával lehetséges.

 

  1. Minden szervezeti egység vezető felelős a folyamatos működés és feladatellátás megszervezéséért, azzal, hogy bizonyos esetekben lehetővé teheti a home office munkavégzést (pl. a munkatárs önkéntes vagy házi karanténba kerül kontakt kutatás alapján, vagy pozitív covid teszteredménye van, de tünetmentes és vállalja az otthoni munkavégzést.

 

  1. Amennyiben a szervezeti egységnél előfordul home office munkavégzés, úgy a folyamatos szolgáltatás fenntartása érdekében az adminisztratív feladatok ellátásával kapcsolatban önálló szervezeti egység szinten (igazgatóságok, központok, karok, stb.) a vezetőknek havi beosztási tervet kell készíteniük. A beosztás tartalmazza, hogy mely irodákban mekkora létszámmal tudják megszervezni a személyes szolgáltatást, a kollégák egészségvédelmének maximális szem előtt tartásával. A beosztási terveket a szervezeti egységek vezetői gondozzák. A szervezésnél figyelemmel kell lenni az alábbi elvekre:

 

  • Legalább csoportonként egy, nagyobb osztályok esetében két személyesen jelenlévő dolgozó legyen elérhető munkaidőben. Karok esetében is szükséges a személyes elérhetőség és telefonos ügyelet biztosítása.
  • A home office-ban dolgozó kollégák és a személyes jelenléttel dolgozó kollégák között a munkafeladatok arányosan kerüljenek elosztásra, illetve lehetőleg arányosan, váltakozva kerüljenek beosztásra a személyes jelenlét és home office között.
  • Csak az vállalhat home office-t, aki valóban tud otthon dolgozni. Aki ebben bármi oknál fogva akadályoztatva van, annak az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
    • jelenléti munkavégzés választása,
    • betegség esetén orvosi igazolással betegségi ellátás (betegszabadság, táppénz),
    • szabadság igénybe vétele,
    • előzetes írásos vezetői jóváhagyás esetén igazolt fizetetlen távollét.

 

  1. Amennyiben bármilyen, a koronavírus járványra jellemző megbetegedés tünetét észleli magán vagy kontaktján, illetve ha ehhez kapcsolódóan orvosi kezelésre szorul, valamint, ha a saját vagy kontaktja koronavírus teszteredménye pozitív, maradjon otthon.

 

  1. A SZE munkavállalói a koronavírus által okozott megbetegedésüket, akadályoztatásukat kötelesek bejelenteni az alábbiak szerint:
  • Közvetlen felettes értesítése
  • A munkavállaló egészségi állapotának figyelembevételével, a munkavállalóval történt egyeztetés alapján a közvetlen felettes vezető jogosult dönteni a home office munkavégzés lehetőségéről.
  • Az erre vonatkozó döntésről a vezető köteles a munkaugy@sze.hu címre értesítést küldeni, a dolgozó nevének megadása mellett a home office időszakát megjelölve.

 

  1. Felhívjuk a figyelmet a kapcsolódó nyilvántartások precíz vezetésére, és a munkaügyi adatszolgáltatások teljesítésének fontosságára! A havi létszámjelentések pontos kitöltése, a munkába járás útiköltségének elszámolása és a szabadságos napok összhangja elengedhetetlen, kérjük a vezetők fordítsanak figyelmet a jelentések összhangjának biztosítására.

 

Utazásokkal kapcsolatos szabályok:

  1. Az Egyetem munkavállalóinak hivatalos külföldi kiküldetését, kiutazását az Irányító Testület előzetesen engedélyezi. A kiutazási kérelmet jelen körlevél 2. számú melléklete szerint kérjük benyújtani.

 

  1. A magáncélú külföldi utazások során kérjük, vegyék figyelembe a hatályos járványügyi és utazásra vonatkozó rendelkezéseket.

 

Vendégek fogadása az Egyetem területén:

  1. Külföldről érkező vendégek fogadása kizárólag érvényes szerződés, együttműködési megállapodás alapján lehetséges. Külföldről érkező vendégek fogadása a hatályos járványügyi, valamint a beutazásra vonatkozó jogszabályok betartása mellet megengedett.

 

  1. Magyarország területéről érkező külső vendégek fogadását kérjük mérlegelni, csak feltétlenül szükséges esetben fogadjanak külső vendéget. A kapcsolattartás a külső partnerekkel lehetőség szerint online módon, illetve telefonon történjen. Amennyiben mégis személyes egyeztetésre kerül sor, kérjük, hogy lehetőség szerint törekedjenek a minimális résztvevői létszámra.

 

Záró rendelkezések:

Jelen körlevél hatályba lépésével az alábbi IT körlevelek hatályukat vesztik:

1/2020, 2/2020, 3/2020, 4/2020, 5/2020, 2/2021, 5/2021, 6/2021, 9/2021, 10/2021, 11/2021

 

A járványügyi helyzet változása esetén további körlevélben adunk tájékoztatást.

Jelen körlevél a kihirdetésének napján lép hatályba.

 

1. számú melléklet

2. számú melléklet

3. számú melléklet

 

Győr, 2021. 08. 26.

 

Dr. Baranyi Péter Zoltán

rektor

Dr. Filep Bálint

elnök

Dr. Kovács Zsolt

kancellár