Központi nyomtatási rendszer
Központi nyomtatási rendszer
A felügyeleti rendszeren keresztül nagyteljesítményű fénymásoló/nyomtató berendezések biztosítják a nyomtatási, másolási és szkennelési funkciókat a nyomtatási jogosultsággal rendelkező alkalmazottak/hallgatók számára.
Egyetemünkön a nyomtatási szolgáltatások biztosítására egységes nyomtatás felügyeleti rendszer (SafeQ) került bevezetésre a központi kampuszon, az Apáczai Karon, az Deák Ferenc Állam- és Jogtudományi Karon illetve az Egészség- és Sporttudományi Karon.
A berendezések használata során a felhasználó azonosítása egyetemi kártyával történik.
- Egyetemi alkalmazottak automatikusan használhatják a nyomtató berendezéseket az egyetemi kártyájukkal, a jogosultság a kártya kidását követő napon kerül beállításra.
- A kártya elkészítést követően, nem egyetemi alkalmazottak esetén a http://help.sze.hu/nyomtatas oldalon lehet nyomtatási jogosultságot igényelni.
Az Apáczai Karon és a központi kampusz folyosóin elhelyezésre kerültek eszközök, melyek a nyomtatási jogosultsággal rendelkező személyek számára használhatók.
A SafeQ nyomtatás felügyeleti rendszer az eik.sze.hu Windows AD tartományi felhasználói fiókot használja azonosításra.
- Tartományi felhasználói bejelentkezéssel működő számítógépeken automatikusan települ a központi nyomtató (SafeQ5).
- A helyi felhasználói fiók vagy Microsoft fiók bejelentkezéssel használt számítógépeken hálózati nyomtatóként kell felvenni az alábbi nyomtatót:
\\prn-srv.eik.sze.hu\SafeQ5
A nyomtatót a gépházban az Eszközök / Nyomtatók és szkennerek menüben kell felvenni: A Nyomtató vagy szekenner hozzáadása gombot kell nyomni, majd amikor a keresés befejeződik, akkor a lista alján a "az általam keresett nyomtató nem található a listában" linket kell követni és a megosztott nyomtató kiválasztása név szerint opcióba kell a \\prn-srv.eik.sze.hu\SafeQ5 nyomtató.
A nyomtató csatolásakor a személyes Windows AD (eik.sze.hu) felhasználónevet és jelszót kell megadni. - Lehetséges SafeQ kliens program segítségével is kezelni a nyomtatási feladatokat, telepített kliens használatakor minden nyomtatásnál bekéri a felhasználónév megadását a kliens.
Kliens használatát kizárólag a több személy által közösen használt számítógépeken javasoljuk, minden más esetben a hálózati nyomtatóként történő csatolás az ajánlott.
Segédletek a kliens telepítéséhez:
https://munkatars.sze.hu/downloadmanager/index/id/12651/m/13936
A fénymásolókhoz szükséges kellékanyagot a Szolgáltató biztosítja.
Az eszközök számlálóállását és meghibásodását felügyeleti rendszer monitorozza, ami alapján a Szolgáltató külön jelzés nélkül kezdi meg a hiba javítását 4 órán belül munkaidőben. Amennyiben a hiba 1 munkanapon belül nem javítható, a Szolgáltató csere készüléket biztosít.
Nyomtatási feladatok ellenőrzése, statisztikák:
A SafeQ rendszer web felülete a https://safeq.eik.sze.hu weboldalon érhető el. (Az oldal csak az egyetem belső hálózatáról vagy VPN kapcsolaton keresztül használható!). A weboldalon az eik.sze.hu tartományi felhasználónévvel és jelszóval lehet bejelentkezni, ez után megtekinthetők a saját felhasználóra vonatkozó statisztikai adatok, és a nyomtatási feladatok kezelése.
Ha az eszközökkel, jogosultsági rendszerrel további problémák merülnek fel, akkor kérjük a http://help.sze.hu oldalon jelezni szíveskedjenek.