+17
°
C
Max.:+18
Min.:+6
Ked
Sze
Csü

5/2021. számú Irányító Testületi körlevél

A járványügyi helyzettel kapcsolatos működési rendről

A járványügyi helyzettel kapcsolatban 2021. március 4-én bejelentett kormányzati intézkedések figyelembe vételével  intézményünkben az Irányító Testület az alábbi intézkedéseket rendeli el.

1, A korábbiakban kiadott, a home office munkavégzés szabályairól, és a kapcsolódó szükséges munkaügyi dokumentációról kiadott körlevelek változatlan tartalommal hatályban maradnak.

 

2, Minden szervezeti egység vezető felelős a folyamatos működés és feladatellátás megszervezéséért, azzal, hogy a lehető legszélesebb körben lehetővé kell tenni a home office munkavégzést. A folyamatos szolgáltatás fenntartása érdekében az adminisztratív feladatok ellátásával kapcsolatban önálló szervezeti egység szinten (igazgatóságok, központok, karok, stb.) a vezetőknek beosztási tervet kell készíteniük a 2021. március 8 - április 7. közötti időszakra. A beosztás tartalmazza, hogy mely irodákban mekkora létszámmal tudják megszervezni a személyes szolgáltatást, a kollégák egészségvédelmének maximális szem előtt tartásával. A szervezésnél figyelemmel kell lenni az alábbi elvekre:

  • Legalább csoportonként egy, nagyobb osztályok esetében két személyesen jelenlévő dolgozó legyen elérhető munkaidőben. Karok esetében is szükséges a személyes elérhetőség és telefonos ügyelet biztosítása.
  • A home office szervezésénél figyelemmel kell lenni a kisgyermekes szülőkre, akiknél az óvodák és iskolák bezárása nehézséget okozhat.
  • A home office-t vállaló kollégák és a személyes jelenléttel dolgozó kollégák között a munkafeladatok arányosan kerüljenek elosztásra, illetve lehetőleg arányosan, váltakozva kerüljenek beosztásra a személyes jelenlét és home office között.
  • Csak az vállalhat home office-t, aki valóban tud otthon dolgozni. Aki ebben bármi oknál fogva akadályoztatva van, annak az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
    • jelenléti munkavégzés választása,
    • betegség esetén orvosi igazolással betegségi ellátás (betegszabadság, táppénz),
    • szabadság igénybe vétele,
    • előzetes írásos vezetői jóváhagyás esetén igazolt fizetetlen távollét.

 

3, A hallgatók jelenlétét az intézmény épületeiben a 2/2021 számú Irányító Testületi körlevél  1-es pontja teszi lehetővé az abban meghatározott kivételi esetekben. Ezen esetek közül a 2021. március 8. és április 7. közötti időszakra az alábbiak átmenetileg felfüggesztésre kerülnek. Ezen időszakban az alábbi esetekben sem lehet hallgatóknak az Egyetem oktatási és laborépületeiben tartózkodniuk:

  • szakdolgozat, diplomamunka vagy doktori disszertáció ügyében történő konzultáció vagy labormérés
  • kutatási projekt megbeszélés vagy mérés
  • záróvizsgán való részvétel
  • doktori szigorlaton, komplex vizsgán, műhelyvitán és doktori védésén való részvétel

Ezen tevékenységeket kérjük, hogy a szorgalmi időszak második felére ütemezzék, vagy online formában folytassák le, amennyiben erre van lehetőség. Amennyiben a hallgató, hallgatói munkaszerződés keretében szakmai gyakorlatot, vagy egyéb más tevékenységet végez az Egyetemen, úgy a jelenléte az épületekben a járványügyi szabályok szigorú betartása mellett engedélyezett.

 

Kérjük a fentiek szerinti munkaszervezés átgondolását.

Egyúttal felhívjuk minden egyetemi polgár figyelmét a járványügyi közegészségügyi ajánlások maximális betartására!

 

G y ő r, 2021. március 5.

Dr. Kovács Zsolt

kancellár

Dr. Földesi Péter

rektor

Dr. Filep Bálint

elnök