5/2021. számú Irányító Testületi körlevél
A járványügyi helyzettel kapcsolatos működési rendről
A járványügyi helyzettel kapcsolatban 2021. március 4-én bejelentett kormányzati intézkedések figyelembe vételével intézményünkben az Irányító Testület az alábbi intézkedéseket rendeli el.
1, A korábbiakban kiadott, a home office munkavégzés szabályairól, és a kapcsolódó szükséges munkaügyi dokumentációról kiadott körlevelek változatlan tartalommal hatályban maradnak.
2, Minden szervezeti egység vezető felelős a folyamatos működés és feladatellátás megszervezéséért, azzal, hogy a lehető legszélesebb körben lehetővé kell tenni a home office munkavégzést. A folyamatos szolgáltatás fenntartása érdekében az adminisztratív feladatok ellátásával kapcsolatban önálló szervezeti egység szinten (igazgatóságok, központok, karok, stb.) a vezetőknek beosztási tervet kell készíteniük a 2021. március 8 - április 7. közötti időszakra. A beosztás tartalmazza, hogy mely irodákban mekkora létszámmal tudják megszervezni a személyes szolgáltatást, a kollégák egészségvédelmének maximális szem előtt tartásával. A szervezésnél figyelemmel kell lenni az alábbi elvekre:
- Legalább csoportonként egy, nagyobb osztályok esetében két személyesen jelenlévő dolgozó legyen elérhető munkaidőben. Karok esetében is szükséges a személyes elérhetőség és telefonos ügyelet biztosítása.
- A home office szervezésénél figyelemmel kell lenni a kisgyermekes szülőkre, akiknél az óvodák és iskolák bezárása nehézséget okozhat.
- A home office-t vállaló kollégák és a személyes jelenléttel dolgozó kollégák között a munkafeladatok arányosan kerüljenek elosztásra, illetve lehetőleg arányosan, váltakozva kerüljenek beosztásra a személyes jelenlét és home office között.
- Csak az vállalhat home office-t, aki valóban tud otthon dolgozni. Aki ebben bármi oknál fogva akadályoztatva van, annak az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
- jelenléti munkavégzés választása,
- betegség esetén orvosi igazolással betegségi ellátás (betegszabadság, táppénz),
- szabadság igénybe vétele,
- előzetes írásos vezetői jóváhagyás esetén igazolt fizetetlen távollét.
3, A hallgatók jelenlétét az intézmény épületeiben a 2/2021 számú Irányító Testületi körlevél 1-es pontja teszi lehetővé az abban meghatározott kivételi esetekben. Ezen esetek közül a 2021. március 8. és április 7. közötti időszakra az alábbiak átmenetileg felfüggesztésre kerülnek. Ezen időszakban az alábbi esetekben sem lehet hallgatóknak az Egyetem oktatási és laborépületeiben tartózkodniuk:
- szakdolgozat, diplomamunka vagy doktori disszertáció ügyében történő konzultáció vagy labormérés
- kutatási projekt megbeszélés vagy mérés
- záróvizsgán való részvétel
- doktori szigorlaton, komplex vizsgán, műhelyvitán és doktori védésén való részvétel
Ezen tevékenységeket kérjük, hogy a szorgalmi időszak második felére ütemezzék, vagy online formában folytassák le, amennyiben erre van lehetőség. Amennyiben a hallgató, hallgatói munkaszerződés keretében szakmai gyakorlatot, vagy egyéb más tevékenységet végez az Egyetemen, úgy a jelenléte az épületekben a járványügyi szabályok szigorú betartása mellett engedélyezett.
Kérjük a fentiek szerinti munkaszervezés átgondolását.
Egyúttal felhívjuk minden egyetemi polgár figyelmét a járványügyi közegészségügyi ajánlások maximális betartására!
G y ő r, 2021. március 5.
Dr. Kovács Zsolt kancellár |
Dr. Földesi Péter rektor |
Dr. Filep Bálint elnök |