+17
°
C
Max.:+18
Min.:+6
Ked
Sze
Csü

5/2020. számú Irányító Testületi körlevél

Home office munkavégzés szabályai

 

1)       Előzmények

a)       A körlevél hatálya kiterjed az Egyetemmel munkaviszonyban álló minden egyetemi polgárra. A  Jelen körlevél kiadásával egyidejűleg a korábban a home office munkavégzéssel kapcsolatban kiadott 5/2020. számú rektori-kancellári körlevél teljes egészében, a 2/2020. számú Irányító Testületi körlevélből az ide vonatkozó 2. pont hatályát veszti.

 

2)       Home office munkavégzés feltételei, személyi hatálya, időtartama:

a)       Home office munkavégzésre azokban a munkakörökben van lehetőség, ahol annak a feltételei megfelelően biztosíthatók, illetve ahol a munkaköri feladatok jellege ezt lehetővé teszi.

b)      A home office munkavégzés lehetőségének eldöntése a közvetlen munkahelyi vezető mérlegelési jogköre. A feladatellátást úgy kell megszervezni, hogy a home office munkavégzés nem akadályozhatja az adott szervezeti egységhez rendelt feladatok folyamatos ellátását. A szervezeti egység zökkenőmentes működésének biztosítása a szervezeti egység vezető felelőssége. Amennyiben a szervezeti egység feladatellátását akadályozza a munkatársak home office munkavégzése, a szervezeti egység vezetője a munkatársat irodai munkavégzésre visszarendelheti.

c)       Home office munkavégzés engedélyezése előtt a közvetlen munkahelyi vezetőnek meg kell győződnie, hogy a home office munkavégzés feltételei az adott esetben rendelkezésre állnak.

d)      A technikai megoldások kialakítására irányuló kérdésekben, (pl. távoli elérés beállítása) az EIK honlapja (informatika.sze.hu) nyújt tájékoztatást. További informatikai kérdéseiket a hibabejelentő rendszeren keresztül (help.sze.hu) várják az EIK munkatársai.

 

3)       Home office munkavégzés központi nyilvántartása

a)       Home office munkavégzést a közvetlen munkahelyi vezető engedélyezhet. A home office időszakot naprakészen jelenteni szükséges. A bejelentést a szervezeti egységnél erre felhatalmazott munkatárs a

https://munkatars.sze.hu/home-office-adatszolgaltatas

linken, a honlapra történő bejelentkezés után tudja megtenni.

A havi létszámjelentés nyomtatvány kiegészítésre került a home office kóddal, kérjük a havi létszámjelentéseken a home office-ban töltött napokat jelölni szíveskedjenek a napi adatszolgáltatással összhangban. A létszámjelentés lesz az a dokumentum, amelyen a vezető hivatalosan aláírásával igazolja a home office-ban töltött napokat. A kapcsolódó nyomtatványt csatoljuk.

 

b)      Engedélyezett home office és karantén esetében munkába járás utiköltségtérítés elszámolására nincs lehetőség. A 4/2020. számú Irányító Testületi körlevél 2.3. pontja továbbra is érvényben marad, melyhez az alábbi kiegészítést adjuk:

  • A november hó elején megvásárolt utazási bérletek elszámolhatók.

 

4)       Önkéntes és hatósági karantén jelentése

a)       Az Egyetem munkavállalója a Covid19 által okozott megbetegedését, akadályoztatását (önkéntes vagy hatósági karantén, illetve megfigyelés) továbbra is köteles bejelenteni az alábbiak szerint:

  • Közvetlen felettes tájékoztatásával egyidejűleg a Humánerőforrás Igazgatóság értesítése a munkaugy@sze.hu email címen a csatolt 2. sz. melléklet beküldésével.
  • A  munkavállalóval történt egyeztetés alapján a közvetlen felettes vezető jogosult dönteni a home office munkavégzés lehetőségéről, amennyiben ezt a munkavállaló vállalja. A döntés alapján a közvetlen felettes vezető, vagy az általa erre a feladatra kijelölt munkatárs köteles a 3. pontban leírtak szerinti jelentések elkészítéséről gondoskodni.

 

5)       Külföldi hivatalos utazások továbbra sem engedélyezettek a járványügyi veszélyhelyzet ideje alatt, javasoljuk az online konferencia részvételeket!

 

6)       Home office munkavégzés során alkalmazandó eljárásrend

a)       A közvetlen munkahelyi vezető rendszeres internetes és telefonos kapcsolatot tart fenn a munkavállalóval. Ennek során a munkavégzéshez szükséges minden lényeges információt biztosítani kell a munkavállaló részére, egyidejűleg a munkavállaló is köteles felettesét minden, a munkavégzéssel kapcsolatos lényeges információról tájékoztatni.

b)      A felek előzetesen megállapodnak abban, hogy a munkavégzés milyen munkaidő beosztással valósul meg. Alap esetben az otthoni munkavégzés munkaideje kötetlen, de a felek megállapodhatnak fix munkaidőben is, amikor a munkavállalónak minden esetben elérhetőnek kell lennie.

c)       A munkáltató ellenőrzési jogosultsága: előre meg kell állapodni a lehetséges ellenőrzés módjáról, időpontjáról. A munkáltató nem tekinthet be a munkavállalónak a munkavégzéshez használt számítástechnikai eszközön tárolt, nem a munkaviszonnyal  összefüggő adataiba. Azt azonban előírhatja a munkáltató, hogy az általa biztosított számítástechnikai eszköz kizárólag munkavégzéshez használható.

d)      Munkavállaló köteles az otthoni munkavégzés során az adatbiztonsági előírások betartásáról gondoskodni.

 

7)       Szabadságok igénybe vétele

a)       A 2020. évre megállapított szabadságokat évvégéig ki kell adni.  Kivétel, ha ez a munkavállaló tartós betegsége miatt nem lehetséges. A szabadságok kiadásáról a szervezeti egység vezetők kötelesek gondoskodni, kérjük erre fokozott figyelmet szíveskedjenek fordítani. A home office időszak nem lehet akadály, ebben az időszakban változatlanul megvan a lehetőség a szabadság kiadására, igénybe vételére.

 

8)       Záró rendelkezések


Jelen körlevél a kihirdetésének napján lép hatályba és visszavonásig érvényes.

 

G y ő r, 2020. november 20.

 

 

Dr. Kovács Zsolt

kancellár

Dr. Földesi Péter

rektor

Dr. Filep Bálint

elnök

 

 

Mellékletek:

  1. számú melléklet: Létszámjelentés nyomtatvány
  2. számú melléklet: Bejelentés Covid19 járványügyi helyzethez köthető megbetegedésről/akadályoztatásról