2/2021. számú Irányító Testületi körlevél
A Széchenyi István Egyetem 2020/21-es tanév tavaszi félévére vonatkozó, a veszélyhelyzettel összefüggő további szabályokról
A járványügyi védekezéssel kapcsolatban a Széchenyi István Egyetem Irányító Testülete az alábbi intézkedéseket rendeli el. A körlevél hatálya kiterjed az Egyetemmel munkaviszonyban, megbízási, illetve hallgatói jogviszonyban álló minden egyetemi polgárra. Jelen körlevél a 2020/2021 tanév során alkalmazandó, a járványügyi helyzetből adódó kiegészítő szabályozásokat tartalmazza, kiegészítve a 4/2020. számú Irányító Testületi körlevelet.
1. Bevezetés
2020. november 11. napján hatályba lépett a 2020. évi CIX. törvény a koronavírus-világjárvány második hulláma elleni védekezésről, továbbá 2020. november 11. napján hatályba lépett a Kormány 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelete a veszélyhelyzet idején alkalmazandó védelmi intézkedések második üteméről.
A fenti két jogszabály szövege a https://magyarkozlony.hu/ oldalon olvasható.
A fenti jogszabályok alapján a Széchenyi István Egyetem Irányító Testülete 2020. november 11-én kiadta a 4/2020. számú körlevelét, amelyet jelen körlevéllel kiegészít.
Az általános, aktuális eljárásrend továbbra is a Nemzeti Népegészségügyi Központ hivatalos honlapján ahttps://www.nnk.gov.hu/ oldalon elérhető. További tájékoztatás található ahttps://koronavirus.gov.hu/ címen.
Felhívjuk a figyelmet a higiéniás és egyéb prevenciós előírások fokozott betartására!
2. Egyes működési területekhez kapcsolódó rendelkezések
2.1. Oktatás
2020. november 11-től a nappali és levelező oktatás távolléti oktatásra állt át. 2020/2021 tanév tavaszi félévében a Széchenyi István Egyetem minden szakján (a zeneművészeti képzés kivételével) távolléti formában kezdődik meg az oktatás. Amennyiben a járványügyi helyzet lehetővé teszi, az oktatás visszaállhat az eredeti munkarendbe, amelynek feltételeiről, menetéről további körlevélben ad ki szabályozást az Egyetem vezetése.
Az újonnan felvett hallgatók számára a beiratkozás online formában történik, a beiratkozási lapot és a képzési szerződést (ahol kell) tértivevényes postai úton juttatjuk el a hallgatóknak, melyből egy eredeti aláírt példányt szükséges a megadott határidőig visszaküldeni.
A hallgatók jelenléte az egyetem oktatási épületeiben alábbi tevékenységek esetén megengedett a 2020/2021-es tanév tavaszi félévében:
- szakdolgozat, diplomamunka vagy doktori disszertáció ügyében történő konzultáció vagy labormérés
- kutatási projekt megbeszélés vagy mérés
- záróvizsgán való részvétel
- doktori szigorlaton, komplex vizsgán, műhelyvitán és doktori védésén való részvétel
- szakmai gyakorlaton való részvétel
A hallgatói jelenlét esetén a megbeszélésekre és a higiéniára vonatkozó általános szabályok érvényesek.
A külső szakmai gyakorlóhelyen folyamatban lévő, 6 hetet meghaladó kötelező szakmai gyakorlatok, valamint a duális képzési gyakorlatok teljesíthetők abban az esetben, amennyiben a gyakorlóhely fogadja a hallgatót.
A záróvizsgákat a hallgató jelenlétében kell lebonyolítani. A bizottsági tagok egy részének táv-jelenléte megengedett, azzal, hogy a bizottság elnökének és a jegyzőkönyvvezetőnek személyesen jelen kell lennie. A mindenkori érvényben lévő tanévi időbeosztás az Egyetem honlapján érhető el.
A doktori szigorlat, a komplex vizsga és az előzetes szakmai vita (műhelyvita) online lebonyolítása megengedett. Jelenlét esetén kizárólag a megbeszélésekre és a higiéniára vonatkozó általános szabályok betartásával szervezhetők meg a fenti doktori események, ideértve a 2.8 pontban szabályozott létszámkorlátok figyelembevételét is.
A doktori értekezés (disszertáció) nyilvános védését a jelölt jelenlétében kell lebonyolítani. A bizottsági tagok táv-jelenléte megengedett, azzal, hogy a bizottság elnökének (akadályoztatása esetén egy bizottsági tagnak) és a jegyzőkönyvvezetőnek személyesen jelen kell lennie. Az online lebonyolított védések esetén is be kell tartani a doktori kormányrendelet előírásait a bírálóbizottság összetételére, a nyilvánosság biztosítására és a bizottság szavazásának titkosságára vonatkozóan.
A 2020/21-es tanév tavaszi félévben érkező külföldi hallgatókkal kapcsolatos szabályokat jelen körlevél 2. számú melléklete tartalmazza.
2.2. Tanulmányi szabályok kiegészítése
Előtanulmányi követelmény alóli felmentés: Azon tantárgyak esetében, ahol a tantárgyak távoktatási formában történő oktatása nem lehetséges (jellemzően tanítási-, és egyéb szakmai gyakorlat), és a 2020/21-es tanév őszi félévében a teljesítésük emiatt ellehetetlenült (továbbiakban nem teljesíthető tárgyak) az illetékes dékán a 2020/21-es tanév tavaszi félév tekintetében az előtanulmányi követelményének átmeneti felfüggesztésével kapcsolatban javaslatot tehet, amelyet a szenátus fogad el. A javaslat arra vonatkozhat, hogy a 2020/21-es tanév tavaszi félévében a hallgatók a 2020/2021 őszi félévben nem teljesíthető tárgyakat, valamint az azokra épülő tárgyakat kivételesen párhuzamosan is felvehessék. Ezen könnyítés csak a 2020/21-es tanév tavaszi félévében vehető igénybe. ( TVSZ. 7.§ és 39.§(7))
Hallgatói jogviszony megszüntetésének felfüggesztése (TVSZ. 17.§): A 2020/21 tanévben nem kerül megszüntetésre annak a hallgatónak a hallgatói jogviszonya, aki
- 17.§ (2) a) - tanulmányai második aktív félévének végéig alap-, mester-, és osztatlan képzési szakon 30 kreditpontot, FSZ- valamint felsőoktatási szakképzésben 15 kreditpontot nem gyűjtött össze.
- 17.§ (2) b) - 4 félévnél hosszabb képzési idejű szakoknál tanulmányai negyedik aktív félévének végéig 60 kreditpontot nem gyűjtött össze.
- 17.§ (2) c) - adott képzésén az elégtelen és nem megfelelt érdemjegyeinek (folyamatos számonkérés esetében a vizsgaidőszaki pótlást is ideértve) száma meghaladja
- az alapképzések esetében a 30-at,
- a mesterképzések esetében a 15-öt,
- egységes osztatlan képzések esetében 35-öt.
- 17.§ (2) g) - aktív és passzív féléveinek együttes száma eléri a szak képzési idejének kétszeresét.
- 17.§ (2) p) - passzív féléveinek száma eléri a szak képzési idejét jelentő félévek számát.
- 17.§ (2) i) - 2019/2020 tanév tavaszi félévét a 17.§ (2) i) pontjának alkalmazása során nem kell figyelembe venni.
Tagozatváltás: A 2020/21 tanévben beadott tagozatváltásra irányuló kérelem elbírálása során az átvételnek nem lehet akadálya az, ha a hallgató az alábbi feltételekkel nem rendelkezik:
- a) a kérelem beadásakor saját szakján legalább 30 kreditponttal már rendelkezik és
- b) elégtelen érdemjegyeinek (folyamatos számonkérés esetében a vizsgaidőszaki pótlást is ideértve) száma nem több, mint 10 kitétel.(TVSZ 27.§(2))
Értékelési rendszer
- Aláírás: az aláírás (aláírva/megtagadva) bejegyzés berögzítésének határideje változatlanul a szorgalmi időszak utolsó napja. Kivételt képeznek azon tantárgyak, ahol az aláírás a tantárgy teljesítettségét jelzi (pl. testnevelési tantárgyak, doktori iskolák egyes tantárgyai), ahol az aláírás beírásának határideje a vizsgaidőszak végére (2021.06.26.) módosul.
- Folyamatos számonkérés, beszámoló (2, 3, 5 fokozatú): az ilyen beszámolási formával rendelkező tantárgyakhoz kapcsolódó jegyek beírásának határideje vizsgaidőszak végére (2021.06.26.) módosul.
- Vizsga: a meghirdetett és lebonyolított vizsgák érdemjegyének berögzítése változatlanul a vizsgát követő harmadik munkanap vége.
Vizsgáztatás helyszíne: vizsgát tartani az Egyetem területén kívül, nemcsak annak hivatalos helyiségeiben lehet. (TVSZ 68.§ (2))
Testnevelési követelmények: a 2020/21 tavaszi félévre felvételre kerülő, kötelezően előírt testnevelési félévek (kritérium követelmény) teljesítése felfüggesztésre kerül. A TS03 „állóképesség” követelmény teljesítésére a távollét idejében is van lehetőség a TSK-tól kért egyéni egyeztetés alapján. Részletesebb tájékoztató a TSK honlapján (https://tsk.sze.hu/fooldal).
Gyakorlati tantárgyak, laborgyakorlatok: azon tantárgyak esetében, ahol távoktatással nem váltható ki a normál jelenléti oktatás, ott a tárgyak teljesítésére 2021. június 26-ig van lehetőség, amennyiben azt a veszélyhelyzet feloldása lehetővé teszi.
Szakdolgozati félév térítésmentes igénybevétele: Azon hallgatók, akinek csak és kizárólag a diplomatervezéssel kapcsolatos kredit elmaradás miatt kell az tavaszi félévre beiratkozniuk, és a csúszás oka egyértelműen bizonyíthatóan a 2020/21-es tanév őszi félévében bekövetkezett járványügyi helyzettel indokolható (tartós betegség, vállalati partnernél ellehetetlenült a szakdolgozati konzultáció, adatgyűjtés stb.), és ezt az erre kialakított elektronikus kérvényben a 2020/21-es tanév tavaszi félév szorgalmi időszaka második hetének végéig a megfelelő igazolásokkal alátámasztva jelzik, minden egyéb státuszuktól függetlenül a 2020/21-es tanév tavaszi félévére térítésmentesen beiratkozhatnak.
2.3. Kollégiumi elhelyezésre, jelentkezésre vonatkozó szabályok
Az Egyetemi kollégiumok keresztféléves Msc-s és pótjelentkezést hirdetnek a 2020/21 tavaszi félévére. A jelentkezés pontos menete és határideje a kollégium honlapján megtalálható lesz, illetve a Neptun rendszeren keresztül az Egyetem hivatalos tájékoztatást küld. Beköltözésre csak a veszélyhelyzet megszűnését követően és a jogszabályi környezet adta lehetőségek szerint kerülhet sor.
Amennyiben a veszélyhelyzet nem teszi lehetővé, hogy februárban a kollégiumba a rendes tanévre beköltözzenek a hallgatók, úgy méltányossági időszak kerül meghirdetésre, hasonlóan a novemberi időszakhoz. A méltányossági időszak pontos menete és a határideje a kollégium honlapján megtalálható lesz. Méltányossági kérelmet adhatnak be azok a kollégiumba felvett, de 2020/21 tavaszi félévében nem kollégiumban lakó hallgatók, akik:
- szakmai gyakorlatukat végző hallgatók (Karrier iroda vagy Tanszék által igazolt kötelező szakmai gyakorlat),
- a duális képzésben résztvevő hallgatók,
- doktorandusz hallgatók,
- az egészségügyi területen munkát vállaló hallgatók,
- a hallgatói versenycsapatokban dolgozó hallgatók, akik kérvényben indoklást adnak be és azt az egyetem vezetése elfogadja,
- a kollégium vezetés felé benyújtott, egyéni méltányossági elbírálás során engedélyben részesülő hallgatók.
Azok a hallgatók, akik a novemberi méltányossági időszakban kaptak kollégiumi férőhelyet és a veszélyhelyzet fennállása alatt továbbiakban is szükségük van méltányossági férőhelyre a 2020/21 tavaszi félévében, nekik szintén újra szükséges a méltányossági kérelem leadása.
A nemzetközi hallgatók kollégiumi tartózkodása a továbbiakban is megengedett. Nemzetközi hallgató: a Magyar Államon keresztül (Stipendium Hungaricum és Keresztény Ösztöndíjprogram), a felvi.hu-n kívül, a SZE által bonyolított felvételi eljáráson keresztül (admissions.sze.hu), valamint a csereprogramok (pl. ERASMUS+, CEEPUS), és egyéb két- vagy többoldalú intézményi szerződés, megállapodás vagy pályázat keretében beérkezett hallgatók.
A kollégiumokban lakó, munkaviszonnyal rendelkező munkatársaknak, a kollégiumi férőhelyük továbbra is biztosított.
2.4. A munkavállalókkal kapcsolatos szabályok
A 2020/2021-es tanév tavaszi félévének további időszakában a munkavállalók esetében továbbra is folyamatos munkavégzés szükséges. A nem oktatói munkakörben dolgozó munkatársak munkarendje változatlan marad.
Oktatói/kutatói/tanári, valamint az oktatást közvetlenül segítő munkakörökben (pl. tanszéki mérnök, technikus, laboráns) munkakörökben, tekintettel arra, hogy az oktatás a továbbiakban online módon történik, munkába járás útiköltség-térítés elszámolása a 4/2020.számú Irányító Testületi körlevél 2.3. pontja, valamint az ezt kiegészítő 5/2020. számú Irányító Testületi körlevél 3.b. pontja figyelembe vételével lehetséges.
Felhívjuk a figyelmet, hogy a mindennapi munkavégzés során a személyes ügyintézés helyett minden lehetséges esetben az e-mailes, telefonos ügyintézést részesítsék előnyben, a munkahelyi megbeszéléseket elsősorban online videokonferenciákkal bonyolítsák.
A home office munkavégzés szabályaira vonatkozó 5/2020. számú Irányító Testületi körlevél teljes egészében hatályos marad.
2.5. A távolléti oktatás módjáról, részleteiről
A szorgalmi időszak tennivalói az online oktatás kapcsán:
1) A teljes félév során érvényesek az 1/2020. számú IT körlevél 1. sz. mellékletében a Moodle-oldalak tartalmára előírtak. A Moodle-oldalak megfelelő feltöltését az érintett tanszékvezető kötelessége ellenőrizni és felügyelni.
2) Online óra a kontakt óra eredeti, órarend szerinti időpontjában tartható. Az oktató a dékán jóváhagyásával indokolt esetben (kislétszámú és interaktivitást igénylő kurzusok esetében) az online kontaktórán való részvételt kötelezővé teheti azzal a megkötéssel, hogy a kurzusok kötelező látogatását megvalósultnak kell tekinteni, amennyiben a hallgató a félévi 14 kurzusalkalomból legalább 10 alkalommal jelen volt. Az online kontaktórák megvalósítására a GoogleMeet az elsődleges eszköz. Ettől eltérni csak akkor szabad, ha egy másik kommunikációs program speciális tulajdonsága feltétlen szükséges az óra megtartásához. Az online órák azon részét, melyeken nincs hallgatói aktivitás, ajánlott rögzíteni és közzétenni. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az online kontakt óra megtartása esetén is kötelező a Moodle-oldalakat a minimálisan elvárt tartalommal feltölteni.
3) Minimális elvárások a kurzusokkal szemben, amennyiben online óra nem valósul meg:
- Előadás:
▪ Amennyiben a tárgyalt témából részletes, a hallgatók számára elérhető írásos anyag (tankönyv, jegyzet, cikkgyűjtemény) létezik:
▪ A tananyag kijelölése az írásos anyagban oldal pontossággal.
▪ A használt prezentációk letölthető formában.
▪ Összefoglaló felvétel (hang vagy videó) az aktuális tananyagrészről vagy a teljes tananyagot tárgyaló felvétel (hang vagy videó).
◦ Amennyiben a hallgatók számára nem biztosítható a részletes írásos tananyag:
▪ Az elérhető írásos tananyagok megadása, benne a tárgy szempontjából releváns részek kijelölése.
▪ A használt prezentációk letölthető formában.
▪ A kontakt óra elvi hosszának legalább felét kitevő felvétel (hang vagy videó), ami lehet hangalámondásos prezentáció vagy tanteremben felvett előadás videó-felvétele vagy online tanóra videó-felvétele vagy hangos képernyőkép-videó.
- Gyakorlat (számolási vagy probléma-megoldási):
◦ A gyakorlatok témakörének specifikálása.
◦ Annyi témához kapcsolódó feladat részletes megoldása, aminek tárgyalása kitölti a gyakorlat kontakt-óra hosszát: lépésről-lépésre menő megoldás PDF fájlban vagy a példa-megoldások videó-felvétele.
- Projektmunka jellegű, hallgatói szemináriumi és labor tárgyak:
◦ Annak megadása, hogy a tárgy online formában el tud-e indulni.
◦ Amennyiben a tárgy online formában is elindulhat, akkor az elvégzendő feladatok jellegének, a beszámolási formáknak és határidőknek meghatározása, a konzultáció módjának és a használható szakirodalomnak leírása.
4) A digitális oktatási rendben a félév során az alábbi tevékenységek várhatóak el a hallgatóktól kötelezően, mint a félév végi aláírás vagy a folyamatos számonkérés feltétele, illetve a vizsgába részpontot adó tevékenység:
- Online órán való megjelenés indokolt esetben (14 alkalomból legalább 10 alkalom teljesítendő).
- Beadós feladatra jelentkezés, a megoldás feltöltése. A jelentkezés és a feltöltés között legalább 2 hétnek kell lennie.
- Online szóbeli beszámoló projektmunka eredményéről.
5) Az online zh-k (adott időben teljesítendő számonkérés) szabályai a következők:
- Az online zh-k idejét 3 héttel azok íratása előtt ki kell hirdetni.
- Online zh-n való részvétel és annak adott szinten való teljesítése nem lehet az aláírás megadásának feltétele.
- Az online zh-n való részvétel kötelezővé tehető az alábbi feltételeke mellett:
◦ Vizsgás tárgy esetén az online zh-k eredménye csak abba a vizsgába számíthat bele, amit a hallgató a vizsgaidőszakban először tesz.
◦ Folyamatos számonkérésű tárgy esetén az online zh-k eredménye a félév végén adott érdemjegyet meghatározhatja, de a vizsgaidőszakban tett javítóvizsgákba nem számíthat bele.
◦ Minden zh-alkalomhoz két pótlási alkalmat kell meghirdetni, melyek mindegyike más napra kell essen. A pót-alkalmakon azok a hallgatók vehetnek részt, akik az eredeti időpontban önhibájukon kívül nem tudtak részt venni.
- Nem kötelező jellegű online zh-t akkor szabad íratni, ha annak eredménye csak javíthat a folytonos számonkérésű tárgy vagy a vizsga eredményén, beleértve a javítóvizsgák eredményét is.
Az itt felsorolt feltételeket a Moodle-oldalon a félév első hetének végéig ki kell hirdetni és azt később módosítani csak indokolt esetben szabad (például ha átállnánk jelenléti oktatásra). A jelenlét és az online zh-k tisztaságának ellenőrzésére a 3/2020-as Irányítótestületi Körlevél online vizsgákra vonatkozó része adja a megengedett kereteket, tehát elvárható a hallgatótól a webkamera megléte a személyazonosság ellenőrzésére és a zh alatti tevékenység megfigyelésére.
A digitális oktatással kapcsolatos további hasznos technikai tudnivalókat jelen körlevél 1. számú melléklete tartalmazza.
2.6. Hallgatói szolgáltatások
Minden hallgatói ügyintézés esetében elektronikus eljárásrendet kell alkalmazni. A Tanulmányi Osztályon, az Egyetemi Szolgáltató Központban személyes ügyintézés szünetel, az Egyetemi Könyvtár és Levéltárba csak alkalmazotti és hallgatói kártyával lehetséges a belépés. Az egyetemi fedett sportlétesítmények (sportcsarnokok, konditermek stb.) nem látogathatók, kivéve a hivatásos sportolók által.
2.7. Utazások
A hatályban maradó 5/2020. számú Irányító Testületi körlevél 5. pontja szerint a továbbiakban sem engedélyezettek a járványügyi veszélyhelyzet ideje alatt a külföldi utazások, javasoljuk az online konferencia részvételeket!
2.8. Vendégek fogadása az Egyetem területén
Külföldről érkező vendégek fogadása nem engedélyezett. Magyarország területéről érkező külső vendégek fogadását kérjük mérlegelni, csak feltétlenül szükséges esetben fogadjanak külső vendéget. A kapcsolattartás a külső partnerekkel lehetőség szerint online módon, illetve telefonon történjen. Amennyiben mégis személyes egyeztetésre kerül sor, kérjük, hogy lehetőség szerint törekedjenek a minimális résztvevői létszámra, a résztvevők létszámát 10 főben maximalizáljuk.
2.9. Egyetemi kampusz üzemelésének rendje
Az Egyetem épületeinek látogatása csak hallgatói kártya, alkalmazotti kártya vagy megbízott oktatók esetében vendégkártya felmutatásával/használatával lehetséges. Az épületek nyitvatartási rendjéről pontos információk a https://uni.sze.hu/egyetemi-epuletek-nyitvatartasa oldalon kerülnek közzétételre.
Az Egyetem teljes területén, beltéren és kültéren egyaránt a maszk viselése kötelező.
Az Egyetem területén a veszélyhelyzet idejére a fizetős parkolás felfüggesztésre kerül.
Az Egyetem polgárai számára továbbra is elérhető az uni.sze.hu oldalon található Hibabejelentő űrlap (https://help.sze.hu), amely segítségével az Egyetem működésével kapcsolatos technikai hibák - például szellőztetéssel, takarítással, fertőtlenítéssel kapcsolatos észrevételeket - bejelenthetők.
2.10.Rendezvények
A Széchenyi István Egyetem 2020/2021-es tanév tavaszi félévének rendezvényei a jogszabályi előírásoknak megfelelően és a feloldási határidőig elmaradnak, illetve lehetőség szerint későbbi időpontban kerülnek megtartásra. Ide értendő minden központilag, illetve szervezeti egység, valamint Hallgatói Önkormányzat és annak részönkormányzatai által szervezett program. Az Egyetem területére szervezett külső rendezvények törlésre kerülnek, illetve egy későbbi időpontra átütemezésre kerülnek.
3. Az Egyetem fenntartásába tartozó köznevelési, középfokú oktatási intézményekre vonatkozó speciális rendelkezések
A jelen körlevélben megfogalmazottak az Egyetem fenntartásába tartozó köznevelési, középfokú oktatási intézmények, vagyis az Öveges Kálmán Gyakorló Általános Iskola, valamint a Szent-Györgyi Albert Egészségügyi és Szociális Technikum és Szakképző Iskola tekintetében is alkalmazandók a rájuk vonatkozó speciális jogszabályi előírások figyelembevételével, illetve azzal a kiegészítéssel, hogy az Öveges Kálmán Gyakorló Általános Iskolában az oktatás továbbra is jelenléti oktatás formájában történik. A tanulók szülő által igazoltan kért otthonmaradása igazolt hiányzásnak minősül.
4. Záró rendelkezések
A járványügyi helyzet változása esetén további körlevélben adunk tájékoztatást. Kérjük, hogy az egyetemi kommunikációs felületeket kísérjék figyelemmel.
Jelen körlevél a kihirdetésének napján lép hatályba.
Győr, 2021. január 20.
Dr. Földesi Péter rektor |
Dr. Filep Bálint elnök |
Dr. Kovács Zsolt kancellár |
1. számú melléklet: Hasznos tudnivalók a digitális oktatással kapcsolatban
Az alábbiakban olyan információkat gyűjtünk össze, melyek a digitális oktatásban hasznosak lehetnek. Ezek jelentős része már tavasszal is rendelkezésre állt, de érdemes lehet ezeket is újra átolvasni.
1) Hasznos segédanyagok gyűjteménye: https://informatika.sze.hu/
„A digitális oktatással és az otthoni munkavégzéssel kapcsolatos legfontosabb technikai információk.” című oldalsáv legfontosabb részei:
- Moodle leírások: Bejelentkezés, alapbeállítások , Dokumentumok feltöltése , Üzenetküldés, Fórumok használata , Dolgozat és házifeladat beadása , Kérdésbank, tesztek
- A Google Meet használata
A dokumentum az alap használaton túl kitér arra is, hogyan rögzíthetjük a GoogleMeet-en keresztül tartott órákat videóra. - A YouTube használata előadás-videók közzétételére.
Ez a dokumentum azoknak hasznos, akik oktatási videóikat önállóan szeretnék a hallgatók számára közzétenni. - Egyetemi Google fiók igénylése.
A Google fiók korlátlan hálózati tárhelyet, email címet biztosít. Ilyen címről kell az online oktatásban és vizsgáztatásban használt GoogleMeet csatornákat indítani.
Várható, hogy itt újabb dokumentumok is jelennek meg.
2) Új szolgáltatások a digitális oktatás támogatására:
- Videó-vágási szolgáltatás. Az ESZK munkatársai rövidesen indítanak egy szolgáltatást, mely az oktatók által előállított nyers felvételek (kamerás felvételek, GoogleMeet órák rögzítése, …) végleges formára hozását támogatja.
- Kamera kölcsönzési lehetőség. Könnyen kezelhető, jó kép- és hangminőségű kamerák kölcsönözhetők, melyek kis és közepes méretű termekben önállóan (számítógépes csatlakoztatás nélkül) használhatók videó-felvételre, de számítógépre kötve tudnak webkameraként is működni, ami online óratartáskor lehet hasznos.
- A fenti szolgáltatásokról az alábbi linken érhető el további információ: https://munkatars.sze.hu/videovagasi-szolgaltatas
3) Oktatóknak szánt Moodle-lap, ahol az online oktatással kapcsolatos segédanyagok és fórum érhető el: https://szelearning.sze.hu/course/view.php?id=1660
Itt érdemes kérdéseket feltenni pl. a Moodle vagy a GoogleMeet használatával kapcsolatban, de oktatási és vizsgáztatási jó gyakorlatok megosztására is hasznos.
4) Hallgatók azonosítását támogató oldal: https://vizsgaazonositas.sze.hu/
Az oldalra oktatóként bejelentkezve lehetőség van a Neptun-kód ismeretében a hallgatók hallgatói kártyáján szereplő fényképet, nevet és kártyaszámot megnézni a hivatalos adatbázisból. Ez az online vizsgákon segít a hallgatók azonosításában.
2. számú melléklet: Külföldi hallgatók érkezésének szabályai
A nemzetközi hallgatók fogadása a jelenleg érvényben lévő járványügyi szabályok figyelembe vételével történik. Amennyiben a magyar állampolgárral azonos megítélés alá eső külföldi hallgatók beutazására és egészségügyi vizsgálatára vonatkozó szabályok megváltoznak, a mindenkori hatályos kormányrendeletnek és az ITM eljárásrendjének megfelelően járunk el.
Az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság minden nemzetközi hallgató számára biztosítja a vízum kibocsátását. Az érkező nemzetközi hallgatók az aktuális szabályozásnak megfelelően, Magyarország területére abban az esetben léptethető be, ha méltányossági kérelem kitöltésével előzetesen felmentést kér az illetékes rendőri szervtől. Az Egyetem a külföldről történő beutazáshoz az Innovációs és Technológiai Minisztérium által rendelkezésre bocsátott igazolást állítja ki a nem magyar állampolgárságú hallgató (a továbbiakban: hallgató) részére. Az érintett hallgató nem személyes adatai (útlevél száma és állampolgársága) alapján történő azonosítása az Országos Rendőr-főkapitányság általi ellenőrzéséhez kialakított központi egységes elektronikus felületen kerülnek rögzítésre.
A hallgatók számára beutazást követően 10 nap hatósági házi karantén kerül kijelölésre az egyetemi kollégium épületében. A hatósági házi karantén alatt a hallgatók a számukra kijelölt szobát nem hagyhatják el, részükre az ellátás érintkezésmentes kiszállítás formájában biztosított.
Annak ellenére, hogy az Országos Idegenrendészeti Főigazgatóság minden felvett hallgató számára biztosítja a vízum kibocsátását, a küldő országok szabályozása következtében bizonytalan a hallgató megérkezése, illetve a hallgató megérkezésének konkrét időpontja. A járványügyi helyzet miatt a vízumkérelmek elbírálása hosszabb időt is igénybe vehet.
A küldő országok szabályozásától függően (pl. repülőtéri kiutazási korlátozás), a nemzetközi hallgatók félév során való folyamatos érkezésének feltételeit biztosítjuk. Az angol nyelvű képzéseken a félév során a hallgatók számára szükséges a távolléti oktatás – Moodle rendszeren keresztül – mely a magyar nyelvű képzésekhez hasonlóan biztosított.
Az oktatók a jelenléti oktatásban leadott tananyagokat a Moodle rendszerbe heti rendszerességgel feltöltik, hogy a később érkező, illetve a hatósági házi karanténban lévő hallgatók képzésbe való becsatlakozását folyamatosan biztosítani lehessen az oktatás színvonalának megtartása érdekében.