5/2020. számú Irányító Testületi körlevél
Home office munkavégzés szabályai
1) Előzmények
a) A körlevél hatálya kiterjed az Egyetemmel munkaviszonyban álló minden egyetemi polgárra. A Jelen körlevél kiadásával egyidejűleg a korábban a home office munkavégzéssel kapcsolatban kiadott 5/2020. számú rektori-kancellári körlevél teljes egészében, a 2/2020. számú Irányító Testületi körlevélből az ide vonatkozó 2. pont hatályát veszti.
2) Home office munkavégzés feltételei, személyi hatálya, időtartama:
a) Home office munkavégzésre azokban a munkakörökben van lehetőség, ahol annak a feltételei megfelelően biztosíthatók, illetve ahol a munkaköri feladatok jellege ezt lehetővé teszi.
b) A home office munkavégzés lehetőségének eldöntése a közvetlen munkahelyi vezető mérlegelési jogköre. A feladatellátást úgy kell megszervezni, hogy a home office munkavégzés nem akadályozhatja az adott szervezeti egységhez rendelt feladatok folyamatos ellátását. A szervezeti egység zökkenőmentes működésének biztosítása a szervezeti egység vezető felelőssége. Amennyiben a szervezeti egység feladatellátását akadályozza a munkatársak home office munkavégzése, a szervezeti egység vezetője a munkatársat irodai munkavégzésre visszarendelheti.
c) Home office munkavégzés engedélyezése előtt a közvetlen munkahelyi vezetőnek meg kell győződnie, hogy a home office munkavégzés feltételei az adott esetben rendelkezésre állnak.
d) A technikai megoldások kialakítására irányuló kérdésekben, (pl. távoli elérés beállítása) az EIK honlapja (informatika.sze.hu) nyújt tájékoztatást. További informatikai kérdéseiket a hibabejelentő rendszeren keresztül (help.sze.hu) várják az EIK munkatársai.
3) Home office munkavégzés központi nyilvántartása
a) Home office munkavégzést a közvetlen munkahelyi vezető engedélyezhet. A home office időszakot naprakészen jelenteni szükséges. A bejelentést a szervezeti egységnél erre felhatalmazott munkatárs a
https://munkatars.sze.hu/home-office-adatszolgaltatas
linken, a honlapra történő bejelentkezés után tudja megtenni.
A havi létszámjelentés nyomtatvány kiegészítésre került a home office kóddal, kérjük a havi létszámjelentéseken a home office-ban töltött napokat jelölni szíveskedjenek a napi adatszolgáltatással összhangban. A létszámjelentés lesz az a dokumentum, amelyen a vezető hivatalosan aláírásával igazolja a home office-ban töltött napokat. A kapcsolódó nyomtatványt csatoljuk.
b) Engedélyezett home office és karantén esetében munkába járás utiköltségtérítés elszámolására nincs lehetőség. A 4/2020. számú Irányító Testületi körlevél 2.3. pontja továbbra is érvényben marad, melyhez az alábbi kiegészítést adjuk:
- A november hó elején megvásárolt utazási bérletek elszámolhatók.
4) Önkéntes és hatósági karantén jelentése
a) Az Egyetem munkavállalója a Covid19 által okozott megbetegedését, akadályoztatását (önkéntes vagy hatósági karantén, illetve megfigyelés) továbbra is köteles bejelenteni az alábbiak szerint:
- Közvetlen felettes tájékoztatásával egyidejűleg a Humánerőforrás Igazgatóság értesítése a munkaugy@sze.hu email címen a csatolt 2. sz. melléklet beküldésével.
- A munkavállalóval történt egyeztetés alapján a közvetlen felettes vezető jogosult dönteni a home office munkavégzés lehetőségéről, amennyiben ezt a munkavállaló vállalja. A döntés alapján a közvetlen felettes vezető, vagy az általa erre a feladatra kijelölt munkatárs köteles a 3. pontban leírtak szerinti jelentések elkészítéséről gondoskodni.
5) Külföldi hivatalos utazások továbbra sem engedélyezettek a járványügyi veszélyhelyzet ideje alatt, javasoljuk az online konferencia részvételeket!
6) Home office munkavégzés során alkalmazandó eljárásrend
a) A közvetlen munkahelyi vezető rendszeres internetes és telefonos kapcsolatot tart fenn a munkavállalóval. Ennek során a munkavégzéshez szükséges minden lényeges információt biztosítani kell a munkavállaló részére, egyidejűleg a munkavállaló is köteles felettesét minden, a munkavégzéssel kapcsolatos lényeges információról tájékoztatni.
b) A felek előzetesen megállapodnak abban, hogy a munkavégzés milyen munkaidő beosztással valósul meg. Alap esetben az otthoni munkavégzés munkaideje kötetlen, de a felek megállapodhatnak fix munkaidőben is, amikor a munkavállalónak minden esetben elérhetőnek kell lennie.
c) A munkáltató ellenőrzési jogosultsága: előre meg kell állapodni a lehetséges ellenőrzés módjáról, időpontjáról. A munkáltató nem tekinthet be a munkavállalónak a munkavégzéshez használt számítástechnikai eszközön tárolt, nem a munkaviszonnyal összefüggő adataiba. Azt azonban előírhatja a munkáltató, hogy az általa biztosított számítástechnikai eszköz kizárólag munkavégzéshez használható.
d) Munkavállaló köteles az otthoni munkavégzés során az adatbiztonsági előírások betartásáról gondoskodni.
7) Szabadságok igénybe vétele
a) A 2020. évre megállapított szabadságokat évvégéig ki kell adni. Kivétel, ha ez a munkavállaló tartós betegsége miatt nem lehetséges. A szabadságok kiadásáról a szervezeti egység vezetők kötelesek gondoskodni, kérjük erre fokozott figyelmet szíveskedjenek fordítani. A home office időszak nem lehet akadály, ebben az időszakban változatlanul megvan a lehetőség a szabadság kiadására, igénybe vételére.
8) Záró rendelkezések
Jelen körlevél a kihirdetésének napján lép hatályba és visszavonásig érvényes.
G y ő r, 2020. november 20.
Dr. Kovács Zsolt kancellár |
Dr. Földesi Péter rektor |
Dr. Filep Bálint elnök
|
Mellékletek:
- számú melléklet: Létszámjelentés nyomtatvány
- számú melléklet: Bejelentés Covid19 járványügyi helyzethez köthető megbetegedésről/akadályoztatásról